Учитель
сучасної школи повинен не просто вчити
чи виховувати, він повинен формувати світосприйняття і
світорозуміння, світогляд і волю, ідеали, поняття моральності й краси, формувати
духовно інтелектуальну творчу особистість, адаптовану до сучасних вимог,
різнобічно розвинену, соціально зрілу,
яка успішно засвоює ціннісно-нормативний досвід поколінь виробляючи свій
власний досвід діяльності творчості, спілкування. Аналізуючи сказане, легко
дійти висновку, що саме нам, педагогічній
спільноті належить вирішити найсерйознішу проблему – забезпечити творчий
розвиток кожної особистості.
А починати слід, перш за все, з педагога, його професійного та особистісного
зростання. Районне методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу
Волноваського району з метою створення умов для особистісного розвитку учнів та
розвитку творчої індивідуальності вчителя активно використовує різні форми
методичної роботи: науково-практичні, проблемні, дистанційні, інтегровані
семінари, педагогічні виставки, ділові та рольові ігри, педагогічні майстерні,
консультації з окремих питань освітньої діяльності, наставництво, самоосвіту,
роботу мобільних та окружних творчих груп.
У 2013 році розпочато роботу «Школи дизайну» як форми
роботи, що об’єднує викладачів предметів галузі «Мистецтвознавста», «Технології»
та представників позашкільної освіти.
Перше
заняття «Школи дизайну» пройшло 11 лютого 2013 року в муніципальній мистецькій галереї «АртДонбас» (м.
Донецьк) у формі виїзного інтегрованого семінару для вчителів, що викладають
образотворче мистецтво, художню культуру, обслуговуючу працю та керівників
гуртків декоративно-прикладного напрямку.
Метою цього нестандартного заходу стало підвищення
культурологічного рівня викладів предметів художньо-естетичного циклу,
ознайомлення з культурними центрами Донеччини. У ході семінару тридцять п’ять
педагогів здійснили екскурсію ланшафтно-парковою зоною стадіону «Донбас-Арена»,
готелю «Вікторія» та Міського парку культури і відпочинку, а також першого в
Україні Музичного парку.
Цікавою
як у мистецькому, так і в пізнавальному плані стала для всіх відвідувачів
виставка молодих, переважно донецьких дизайнерів, архітекторів, художників,
скульпторів, декораторів, керамістів «Маски – грані реальності». Обладнані
багаторівневі виставкові зали галереї «Арт-Донбас», художнє кафе, конференц-зал,
картини, скульптури, мистецькі
інсталяції – все це для сільського вчителя
(не кажучи вже про учня) не є частиною повсякдення, адже територіальна
віддаленість від обласного центру, матеріальне становище не часто дають
можливість бути у фокусі культурних подій. На селі ж культурним центром (і часто єдиним) залишається школа. Важливо,
щоб мистецька освіта мала практичне спрямування - вчитель міг допомогти влаштувати шкільну
виставку, надати допомогу в оформленні учнівської конкурсної роботи, а для
цього він сам повинен знати основи
дизайну, працювати над підвищенням власного культурного рівня, бути Творцем.
Це прекрасно, коли крізь шар буднів пробивається паросток
новизни, творчості. Помітити кожен – може ще не ідею, натяк на неї – вчасно
«підживити», аби не зів’яв цей паросток, пішов у ріст, плоди приніс – ось
головна ціль нашого буття, бо, хай це вже і банально звучить, лише краса, лише
мистецтво, творчість здатні врятувати світ.
Методист інформаційно-методичного центру
відділу освіти Левітова О.М.
|