Сайт методиста  
    Левітової 
   Олени Миколаївни

Субота, 17.11.2018, 09:53

Ви увійшли як Гість 
Головна | Блог | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Постійно діючі семінари [11]
Міжшкільний факультатив [1]
Головна » 2012 » Березень » 19 » ПДС з образотворчого мистецва "МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ""
11:44
ПДС з образотворчого мистецва "МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ""
Шановні колеги!
Вітаю Вас у "Моєму блозі"!
Бажаю Вам творчого натхнення, позитивних емоцій та активної  участі у нашому дистанційному семінарі з образотворчогомистетцва!

Тема семінару:

"Методичні рекомендації до проведення уроків образотворчого мистецва в сучасній школі "

Мета заняття: 
- впровадження дистанційних технологій в професійну діяльність учителя; 
- ознайомлення учасників семінару з традиційними та інноваційними підходами до викладання образотворчого мистетва в загальноосвітніх закладах, мистецькими техніками

Завдання: 
-поширити обізнаність учасників семінару про традиційні та інноваційні технологій викладання образотворчого мистецтва, мистецькі техніки;
-актуалізувати свідоме, ефективне оволодіння вчителями інноваційними методами та прийомами навчання через практичну діяльність педагогів; 
-розвивати у учасників семінару соціальну, комунікативну та інформаційну компетенції.


Методичні рекомендації щодо участі в дистанційному семінарі: 
1. Ознайомтеся з матеріалами мотиваційного та теоретичного блоків семінару та виконайте практичне завдання.
2. Не забудьте зареєструватися на семінарі, залишивши коментар на сторінці семінару (у полі – «ім’я» введіть П.І.Б. та назву школи, напишіть коментар, введіть запропонований код) 

Ключові слова: інноваційне навчання, інтерактивні технологій, інтерактивна вправа

Глосарій: «Короткий термінологічний словник з інноваційних педагогічних технологій»

ІННОВАЦІЙНЕ НАВЧАННЯ - зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна діяльність, що ґрунтується на оригінальних методиках розвитку різних форм мислення, творчих здібностей, соціально-адаптаційних можливостях особистості.

Структура семінару:
1. Мотиваційний блок
2. Інформаційний блок
3. Практичний блок
4. Рефлексійний блок

1. Мотиваційний блок
            Аналіз педагогічних кадрів методичного об'єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу Волноваського району свідчить, що уроки образотворчого мистецтва у навчально-виховних закладах району викладають 20 вчителів початкових класів, 11 вчителів обслуговуючої праці, 3 учителя музики, 3 учителя біології, хімії, 2 учителі географії, учитель  фізики, учитель російської мови та літератури,  учитель етики, психолог і тільки 3 вчителі, які за дипломом мають право викладання образотворчого мистетцва (вчителі початкових класів знайомі з методикою викладання цього предмету лише для 1-4 класів). Про, м'яко кажучи, cлабке зання методики проведення уроків образотворчого мистецтва свідчать і результати фронтальних перевірок навчальних закладів району. В умовах сільської школи, де вчитель змушений викладати кілька іноді навіть несуміжних предметів, немає іншого виходу, як підвищувати власну професійну компетентність, займаючись самосвітою.
              Звідси випливають завдання нашого семінару:
  1. Ознайомити вчителів, що викладають образотворче мистецтво в ЗНЗ Волноваського району, з  методичними особливостями проведення уроків, з використанням як традиційних, так і нетрадиційних технологій.
  2. Ознайомити з різноманітними художніми техніками та надати приклади написання конспектів з образотворчого мистецтва.

 2. Інформаційний блок

У педагогічній практиці образотворче мистецтво сприяє розвитку образного мислення, асоціативної пам’яті, художньої уяви. Воно, певною мірою, впливає на внутрішній світ дитини, залучає її до сфери людських емоцій, виховує здатність орієнтуватися в навколишньому світі, пробуджує сприйняття прекрасного.

         Отже, завдання образотворчого мистецтва в сучасній школі полягають у:
•    розвитку усвідомлення явищ художньої культури та їх ролі в житті людини, суспільства;
•    вихованні активного естетичного ставлення до явищ дійсності та мистецтва;
•    систематичному та цілеспрямованому розвитку візуального та естетичного сприймання;
•    формуванні практичних навичок та умінь у різних видах образотворчої діяльності;
•    виявленні та удосконаленні художньо-творчих здібностей;
•    послідовному формуванні естетичної культури особистості.
      
        На думку С.В.Коновець, найбільш бажаними можна вважати такі уроки образотворчого мистецтва:
а)    уроки ознайомлення з мистецькими творами (учні ознайомлюються з окремими творами різних видів чи жанрів образотворчого мистецтва або цілими серіями цих творів);
б)     уроки вивчення творчості художників (проводяться бесіди, лекції про творчий шлях одного або кількох митців);
в)    уроки сприймання та оцінювання творів образотворчого мистецтва (сприймання, аналіз та оцінка певного художнього твору або творів);
г)    уроки оволодіння образотворчою грамотою (заняття з композиції, малювання з натури, за темами, оволодіння різними художніми техніками тощо);
д)    уроки створення самостійних творчих робіт (втілення задуму учнів в оригінальних творчих роботах).
         
       За структурою сучасні уроки образотворчого мистецтва здебільшого мають комбінований характер, дещо схожі між собою, але й відрізняються відповідно до певної теми або типу.1

      Основні типи уроків:
(Твори українського образотворчого мистецтва на уроках у школі: Методичні рекомендації для вчителів образотворчого мистецтва шкіл різного типу навчання / Авт.-укл. С.В.Коновець. –К.: ІЗМН, 1997. –64 с.)
а)    теоретичний (бесіда про види та жанри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва і творчість окремих митців);
б)    комбінований (пояснення нового матеріалу з практичним закріпленням отриманих знань).
в)    практичний (продовження практичного закріплення знань, набутих на інших уроках мистецтва)
г)    екскурсія (відвідування музеїв, картинних галерей та виставок сучасних мистецтв).
д)  милування (вихід на природу з метою спостереження краси оточуючого світу, запам’ятовування форм дерев, квітів та інших компонентів довкілля з подальшою практичною реалізацією побаченого у творчих малюнках).
      
       Художній розвиток школярів спостерігається за допомогою формування основних аспектів образотворчої діяльності:
-    художніх знань;
-    практичних умінь та навичок;
-    оцінюючого ставлення до творів мистецтва;
-    зацікавленості мистецтвом.


Структура уроку з образотворчого мистецтва
містить такі компоненти:

І. Тема уроку.
ІІ. Мета уроку. Мета поєднує три основних аспекти:
а) ОСВІТНІЙ – формування образотворчих знань, умінь та навичок, які супроводжуються розповідями про художників, їх картинок, композиційні та технічні засоби малювання, конструювання, ліплення та аплікації; поповнення словника специфічними термінами та ін.
б) ВИХОВНИЙ – формування духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва: любові до людини, батьків, оточуючого світу; чистоти помислів; поваги до старших, людей похилого віку; гордості за національних героїв, майстрів народного та образотворчого мистецтва; бажання допомогти один одному та ін.
в) ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИЙ – формування творчої фантазії, нестандартного мислення, індивідуальних якостей, які дозволяють дитині не сліпо наслідувати вказівкам вчителя, а проявляти особисті здібності і талант.
ІІІ. Обладнання та матеріали: – для вчителя:
а) образотворчий ряд (наочність, педагогічний малюнок на дошці, ТЗН, запис словникового мінімуму термінів і понять);
б) літературний ряд (вірші, прислів’я, приказки, скоромовки, загадки, ребуси, кросворди);
в) музичний ряд (музика відповідно до теми).
–для учнів: відповідно до теми.
Очікуваний результат: (Це визначення змістовно-образного результату, який вчитель передбачає отримати від кожного учня в кінці уроку на певному етапі художньо-творчого завдання).
VІ. Хід уроку.
Підготовчий етап
1.    Активізація уваги дітей (у разі сприймання – установка на сприймання).
2.    Оголошення теми і завдань уроку.
3.    Підготовча частина. (Актуалізація знань, встановлення зв’язків між старим та новим матеріалом).
Основний етап
1.    Пояснення нового матеріалу.
-    педагогічний малюнок на дошці (наочність).
2.    Практична діяльність.
Заключний етап
1.    Аналіз (обговорення) робіт учнів.
- порівняльний аналіз учнівських робіт;
- оцінка діяльності учнів на уроці.
2.    Пояснення домашнього завдання (усне).
3.    Приведення у порядок робочого місця.
4.    Створення установки на відпочинок.
5.    Проголошення уроку закінченим.

Приклади художніх технік у школі (завантажити)

  Інтерактивний розвиток фантазії учнів (завантажити)

Додаток "Про що можуть розповісти малюнки дитини" (завантажити)

3. Практичний блок
    Взяти участь у Конкурсі на кращу методичну розробку з мистецьких дисциплин
, оголошений видавництвом "Шкільний світ" умови участі дивись: (http://www.osvitaua.com/contests/1255/konkurs-na-krashu-metodychnu-rozrobku-z-mysteckyh-dyscyplin.html)

  4. Рефлексійний блок


    У сучасній педагогіці має місце багатоваріантність форм і методів інноваційного навчання, спрямованих на якісне засвоєння знань учнями, розвиток їх розумової діяльності, виявлення умінь та навичок критичного осмислення проблем, набуття досвіду самостійного опрацювання навчального матеріалу, пошукової роботи, набуття якостей, які стануть у нагоді в подальшому житті. Отже, завдання вчителя образотворчого мистецтва:
  1. Виховувати активне естетичне ставлення до творів мистецтва, дійсності, явищ художньої культури, народних художніх традицій; емоційного ставлення до прекрасного і потворного; інтересу до художньо-творчої діяльності.
  2. Систематично розвивати художньо-творчі здібності; формувати навички планування процесу реалізації задуму, вміння виражати в чітких образах рішення творчих завдань, художній і конструкторський задум.
  3. У процесі засвоєння мистецьких цінностей виробляти в учнів потребу в інтелектуальному і духовному самовдосконаленні, етичні та естетичні критерії оцінювання життєвих явищ.
  4. Особливе місце у формуванні діяльної особистості на уроках образотворчого мистецтва в основній школі відіграють активні форми і методи навчання.
  5. З метою зацікавлення учнів художньою працею застосовувати на уроках ігрові моменти, нестандартні ситуації, елементи режисури.
  6. На уроках декоративно-ужиткового мистецтва звертатися до коріння народної творчості, національних та регіональних особливостей, використовувати твори фольклору.
  7. Використовувати на уроках образотворчого мистецтва описи репродукцій за планом на інструкційній картці
  8. Постійно використовувати під час проведення уроку асоціативні хвилинки та хвилинки психологічного налаштування.
Пропонуємо до Вашої уваги низку питань з поданої проблеми. Ваші зауваження та пропозиції будуть корисними у нашій подальшій спільній праці.
    1. В умовах оновлення системи освіти, на думку науковців, вчителю необхідно орієнтуватися у широкому спектрі сучасних інноваційних технологій, ідей та напрямків роботи. 
          Як ви гадаєте, чи може педагог вважатися освіченим фахівцем без вивчення широкого арсеналу освітніх технологій?
       2. Поділіться думкою, яка методична допомога порібні вчителеві образотворчого мистецтва

Додаткова інформація:

  1. Виправ помилку вчителя. Інтерактивні методи навчання.// Шкільний світ.-Музика.-2009.-№9
  2. Інтерактивні технології навчання: Теорія, досвід: метод, посіб. Авт.-уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. - К.: А.П.Н., 2002. - 136 с.
  3. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтеракт. технологій навчання: Метод, посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремех. - К.: АП.Н. - 72 с.
  4. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К.: А.С.К., 2004. - 192 с.
  5. Олена Пометун «Енциклопедія інтерактивного навчання».-Київ.-2007.
  6. ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ - ТЕХНОЛОГІЇ СПІВПРАЦІ -http://kts-osvita.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=196&Itemid=87 
  7. Інтерактивні технології в особистісно зорієнтованій освіті -http://osvita.ua/school/technol/982 - 
Завітайте на сайти:

http://obrazotvorche.com/load/vse_dlja_5_klasu/rozrobki_urokiv/3  - розробки уроків образотворчого мистецтва для 1-4, 5-7 класів

http://master-classes-by-vicky.blogspot.com/2011/03/blog-post_25.html - скринька художньої майстерності від Вікторії

Категорія: Постійно діючі семінари | Переглядів: 10072 | Додав: Lenchiksun | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 241 2 3 »
1 Lenchiksun  
Реєструйтеся, будь ласка!

2 Anna  
Вас приветствует Волновахская ОШ № 1!

3 Lenchiksun  
Вітаю! Ви стали першими учасниками семінару!

4 Massalov Sergev  
Вас вітає Миколаївська ЗОШ!

5 Світлана Володимірівна Аксьоненко Степнянська ЗОШ  
Здравствуйте! Всем творческого вдохновения!

6 Гончарова Антоніна Миколаївна Новогнатівська ЗОШ  
Вітаємо вас!

7 Сивопляс Алена  
Жить- это значит непрерывно двигаться вперед! Привет из Рыбинской школы

8 Екатерина Чангли  
Вас приветствует Бугасская ООШ

9 Власович Л.В.  
Доброе утро!

10 ондаренко Людмиласа.  
Вас приветствует Зош №4

11 Карасева Е. А.  
Вас вітає Вільненська ЗОШ!

1-10 11-20 21-22
Ім`я *:
Email *:
Код *:


КаленДАРь - праздник на каждый день

Наше опитування
Що ви шукаєте на сайті?
Всього відповідей: 272


Друзі сайту

Сайт методиста Газимагомедовой Оксаны



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайти освіти

null




Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz