«Гріє сонечко».
Паралельне зображення весняного пробудження природи й революційної ситуації в
суспільстві. «Моя
любов». Глибока любов поета до рідної землі.
Композиція художнього твору.
Тип уроку:комбінований
ТМУ
1. Стимулюватиучнів до
самоосвітньої пізнавальної діяльностічерез застосування мультимедійних технологій при ознайомленні з життєвим
і творчим шляхом І.Франка;
вчити користуватися різноманітними джерелами інформації при висвітленні багатогранності таланту письменника
в найрізноманітніших галузях творчості культурного й політичного життя;
раціональним способам роботи з навчальним матеріалом;
формувати навички аналізу поетичних творів, виразного читання,
самоконтролю та самоаналізу діяльності (література); уміння
раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач,
пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією, зберіганням,
поданням і передаванням(технології) (ПК, СамК)
3. Виховувати
активну життєву позицію, почуття патріотизму (СоцК)
Етапи уроку та зміст
НВМ
І
Організаційний етап
НВМ1 – підготувати учнів до роботи (КсЗ)
ІІ
Активізація навчальної
діяльності
1
Повідомлення теми й мети уроку:
Ми продовжуємо знайомство із творчістю Каменяра.
-Хто з
українських літературних діячів отримав таке прізвисько?
-Чому
Івана Франка називають Каменярем?
Наш сьогоднішній урок буде побудований у
формі самоосвітньої роботи . Розкривши (на робочому столі )файл-презентацію
«Франко», встановіть режим перегляду слайдів.
Ознайомтеся
самостійно із змістом файлів 2 - 4.
НВМ2 – стимулювати учнів до самоосвітньої
пізнавальної активності (ПК, СамК)
1.2
Мотивація навчальної діяльності
-Слайд
№2 презентує план діяльності на урок, а слайди №2,3 – тему та завдання уроку.
Епіграф уроку:І.Франко – трибун народний,
Пророк – ватаг, ратай –
співець.
І громадянин благородний…
Микола
Вороний
НВМ3 –формувати навички планування
власної самоосвітньої діяльності (СамК)
ІІІ
Актуалізація опорних знань
учнів
1
Слово вчителя
(Звертаючись до епіграфа уроку)
- М.Вороний у своєму вірші
про І.Франка писав:
І.Франко – трибун народний,
Пророк – ватаг, ратай –
співець.
І громадянин благородний…
А ближче познайомити нас з особистістю І.Франка нам
допоможуть учні класу, які готувались до цього уроку.
НВМ4 – виховувати активну життєву позицію
(СоцК)
2.
Перегляд та оцінювання учнівських презентацій
(слайди №5,6)
-Зверніть
увагу на критерії оцінювання.
-Чия
робота виявилася найкращою?
-Що слід
побажати авторам інших презентацій:
НВМ5 – формувати вмінняуміння
раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач,
пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією,
зберіганням, поданням і передаванням; навичок оцінювання робіт; (ПК,
СоцК);розвивати комунікативне
мовлення, інтелектуальні вміння (СоцК)
3
Тестування за біографією Івана Франка (слайд №7, тестувальна програма Testw)
НВМ6 – формувати навички раціонального
виконаннянавчальних дій (СамК),
4
Робота в парах: (слайд №8)
1)виразне читання напам’ять вірша Івана Франка
«Каменярі»;
Сучасний
літературознавець Б.Степанішин зазначає: «Віддаючи належне всім граням
Франкового таланту, ми відзначаємо: як митець Франко в першу чергу поет.
Поезіями він розпочав свою творчість, ними він і закінчив її».
Лірика Франка вражає тематичним і жанровим
розмаїттям. Громадсько-політична, філософська, інтимна і
національно-патріотична лірика поета є окрасою української поезії і належить
до найвищих досягнень її у 2-й половині ХІХ ст.
За життя
І.Франка вийшло 9 поетичних збірок:
«Баляди і розкази» (1876)
«З вершин і низин» (1883, 1887, 1893)
«Зів’яле листя» (1896)
«Мій Ізмарагд» (1898)
«З днів журби» (1900)
«Давнє й нове» (1911)
«Із літ моєї молодості» (1914)
НВМ8 - стимулювати пізнавальну діяльність
(ПК)
2.
Ідейно – художній аналіз учнями віршів І.Франка
(слайд №9)
ПЛАН
1.«Гріє сонечко». Паралельне зображення весняного
пробудження природи й революційної ситуації в суспільстві.
2.«Моя любов». Глибока любов поета до рідної землі.
НВМ9 – формувати навички аналізу
літературних творів, розвивати комунікативнє мовлення (ПК, СоцК, СамК )
3.
Самостійна робота над статтею «Композиція художнього
твору »
(слайд №10)
Прочитати
статтю "Композиція художнього твору
Визначити
композиційні особливості вірша "Моя любов”.
Поміркувати
: музикою якого характеру можна відтворити настрій цього вірша?
НВМ10 - формувати навички самостійної
роботи, аналізу художніх текстів на основі індивідуалізованого підходу
(СамК, ПК, ОК)
4.
Перевірка самостійної роботи
-Що називають композицією художнього твору?
- Які композиційні особливості вірша «Моя любов»?
-Музикою
якого характеру можна відтворити настрій цього вірша?
НВМ11 - розвивати комунікативне мовлення,
формувати інтелектуальні вміння
(ПК, СоцК)
V
Інформація про домашнє завдання: (слайд № 11)
1.Різнорівневе (на вибір):
a)Написати
твір – мініатюру "Іван Франко – трибун народний”
б)Скласти алгоритм аналізу ліричного твору
в)Підготуватися
до виразного читання с. 123-124.
г)Дати письмову відповідь на питання:" Чому про творчість Івана Франка було
сказано, що "він писав кров'ю серця ” ?
2.Індивідуальне-випереджувальне:
Підготувати мультимедійну
презентацію до біографії Б.Грінченка
НВМ12 - формувати інтелектуальні вміння,
стимулювати самоосвітню діяльність
(ПК,СамК)
VІ
1.
2.
Підсумки уроку (слайд №12)
Оцінювання
1.Учнівські презентації
2.Тестування за біографією І.Франка
Рефлексія
- Чи все з запланованого на урок реалізовано?
- Що слід допрацювати?
НВМ12 - вчити планувати та аналізувати
власну діяльність(СамК,ОК)
Використана
література:
1.Бандура О., Волошина Н.
Українська література: Підруч.для 8 кл. – 5-те вид., перероб. І доп. – К.:
Освіта, 2000. С. 120 – 129, 396 – 399, 411 -412.
2.Морозова Л.Г. Українська
література. 8 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Ранок, 2006. – С.88 -104.
3.Українська література. 7 – 8 клас. Аудіокнига
з інформаційним додатком. Програмова оболонка, дизайн.Óhobbydisk.ru, 2006; http:www.hobbydisk.ru