Сайт методиста  
    Левітової 
   Олени Миколаївни

Субота, 20.04.2024, 17:14

Ви увійшли як Гість 
Головна | Каталог статей | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [7]
Нормативні документи [1]
Головна » Статті » Теоретичні матеріали » Мої статті

Розробка уроку з комп'ютерною підтримкою

Дата                     27.11.2006 р.

 

Клас                    8

 

Предмет              українська література

 

Учитель               Головіна Олена Миколаївна

 

Тема                    Урок 2. Іван Франко.

                               «Гріє сонечко». Паралельне зображення весняного пробудження природи й революційної ситуації в                       

                               суспільстві. «Моя любов». Глибока любов поета до рідної землі. Композиція художнього твору.

  

 

Тип уроку:           комбінований

 

ТМУ  

1. Стимулювати  учнів до самоосвітньої пізнавальної діяльності  через застосування мультимедійних технологій при ознайомленні з життєвим і творчим шляхом І.Франка;

вчити користуватися різноманітними джерелами інформації при   висвітленні багатогранності таланту письменника в найрізноманітніших галузях творчості культурного й політичного життя; раціональним способам роботи з навчальним матеріалом;

формувати навички аналізу поетичних творів, виразного читання, самоконтролю та самоаналізу діяльності (література); уміння раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням і передаванням(технології) (ПК, СамК)

                            2. Розвивати інтелектуальну сферу, комунікативне мовлення (ПК, СоцК)

                            3. Виховувати активну життєву позицію, почуття патріотизму (СоцК)

 

 

Етапи уроку та зміст

НВМ

І

 

Організаційний етап

НВМ1 – підготувати учнів до роботи (КсЗ)

ІІ

 

Активізація навчальної діяльності

 

 

1

Повідомлення теми й мети уроку:

 Ми продовжуємо знайомство із творчістю Каменяра.

-         Хто з українських літературних діячів отримав таке прізвисько?

-         Чому Івана Франка називають Каменярем?

 Наш сьогоднішній урок буде побудований у формі самоосвітньої роботи . Розкривши (на робочому столі )файл-презентацію «Франко», встановіть режим перегляду слайдів.

Ознайомтеся самостійно із змістом файлів 2 - 4.

 

НВМ2 – стимулювати учнів до самоосвітньої пізнавальної активності (ПК, СамК)

 

1.2

Мотивація навчальної діяльності

-         Слайд №2 презентує план діяльності на урок, а слайди №2,3 – тему та завдання уроку.

Епіграф уроку:  І.Франко – трибун народний,

Пророк – ватаг, ратай – співець.

І громадянин благородний…

                                   Микола Вороний

НВМ3 –формувати навички планування власної самоосвітньої діяльності (СамК)

ІІІ

 

Актуалізація опорних знань учнів

 

 

1

Слово вчителя

(Звертаючись до епіграфа уроку)

- М.Вороний у своєму вірші про І.Франка писав:

І.Франко – трибун народний,

Пророк – ватаг, ратай – співець.

І громадянин благородний…

А ближче познайомити нас з особистістю І.Франка нам допоможуть учні класу, які готувались до цього уроку.

НВМ4 – виховувати активну життєву позицію (СоцК)

 

2.

Перегляд та оцінювання учнівських презентацій (слайди №5,6)

-         Зверніть увагу на критерії оцінювання.

-         Чия робота виявилася найкращою?

-         Що слід побажати авторам інших презентацій:

НВМ5 – формувати вміння  уміння раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням і передаванням; навичок оцінювання робіт; (ПК, СоцК);  розвивати комунікативне мовлення, інтелектуальні вміння (СоцК)

 

3

Тестування за біографією Івана Франка (слайд №7, тестувальна програма Test w)

НВМ6 – формувати навички раціонального виконання навчальних дій (СамК),

 

 

4

Робота в парах: (слайд №8)

1)    виразне читання напам’ять вірша Івана Франка «Каменярі»;

2)    взаємооцінювання.

НВМ7 -  розвивати комунікативне мовлення, навички виразного читання, взаємооцінки (СамК, СоцК)

ІV

 

Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

 

 

1.

Вступне слово вчителя

       Сучасний літературознавець Б.Степанішин зазначає: «Віддаючи належне всім граням Франкового таланту, ми відзначаємо: як митець Франко в першу чергу поет. Поезіями він розпочав свою творчість, ними він і закінчив її».

Лірика Франка вражає тематичним і жанровим розмаїттям. Громадсько-політична, філософська, інтимна і національно-патріотична лірика поета є окрасою української поезії і належить до найвищих досягнень її у 2-й половині ХІХ ст.

      За життя І.Франка вийшло 9 поетичних збірок:

«Баляди і розкази» (1876)

«З вершин і низин» (1883, 1887, 1893)

«Зів’яле листя» (1896)

«Мій Ізмарагд» (1898)

«З днів журби» (1900)

«Давнє й нове» (1911)

«Із літ моєї молодості» (1914)

НВМ8 - стимулювати пізнавальну діяльність (ПК)

 

2.

Ідейно – художній аналіз учнями віршів І.Франка (слайд №9)

ПЛАН

1. «Гріє сонечко». Паралельне зображення весняного пробудження природи й революційної ситуації в суспільстві.

2. «Моя любов». Глибока любов поета до рідної землі.

НВМ9 – формувати навички аналізу літературних творів, розвивати комунікативнє мовлення (ПК, СоцК, СамК )

 

3.

Самостійна робота над статтею «Композиція художнього твору » (слайд №10)

ž    Прочитати статтю "Композиція художнього твору

ž    Визначити композиційні особливості вірша "Моя любов”.

ž    Поміркувати : музикою якого характеру можна відтворити настрій цього вірша?

ž     

НВМ10 - формувати навички самостійної роботи, аналізу художніх текстів на основі індивідуалізованого підходу

(СамК, ПК, ОК)

 

4.

Перевірка самостійної роботи

- Що називають композицією художнього твору?

- Які композиційні особливості вірша «Моя любов»?

-  Музикою якого характеру можна відтворити настрій цього вірша?

 

НВМ11 - розвивати комунікативне мовлення,

формувати інтелектуальні вміння

(ПК, СоцК)

V

 

Інформація про домашнє завдання: (слайд № 11)

1.Різнорівневе (на вибір):

a)     Написати твір – мініатюру "Іван Франко – трибун народний

б)  Скласти алгоритм аналізу ліричного твору

в)   Підготуватися до виразного читання с. 123-124.

г)   Дати письмову відповідь на питання:   " Чому про творчість Івана Франка було сказано, що "він писав кров'ю серця ” ?

 

2.Індивідуальне-випереджувальне:

Підготувати мультимедійну презентацію до біографії Б.Грінченка

 

НВМ12 - формувати інтелектуальні вміння,

стимулювати самоосвітню діяльність

(ПК,СамК)

VІ

 

1.

 

2.

Підсумки уроку (слайд №12)

 Оцінювання

1.     Учнівські презентації

2.     Тестування за біографією І.Франка

  Рефлексія

- Чи все з запланованого на урок реалізовано?

- Що слід допрацювати?

 

НВМ12 - вчити планувати та аналізувати

власну діяльність(СамК,ОК)

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

1.     Бандура О., Волошина Н. Українська література: Підруч.для 8 кл. – 5-те вид., перероб. І доп. – К.: Освіта, 2000. С. 120 – 129, 396 – 399, 411 -412.

2.     Морозова Л.Г. Українська література. 8 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Ранок, 2006. – С.88 -104.

3.     Українська література. 7 – 8 клас. Аудіокнига з інформаційним додатком. Програмова оболонка, дизайн.Óhobbydisk.ru, 2006; http:www.hobbydisk.ru

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: Lenchiksun (21.12.2009)
Переглядів: 3264 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


КаленДАРь - праздник на каждый день

Наше опитування
Що ви шукаєте на сайті?
Всього відповідей: 275


Друзі сайту

Сайт методиста Газимагомедовой Оксаны



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайти освіти

null




Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz