Сайт методиста  
    Левітової 
   Олени Миколаївни

Четвер, 28.03.2024, 22:55

Ви увійшли як Гість 
Головна | Каталог статей | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Методичні рекомендації [8]
Розробки уроків [1]
Головна » Статті » Для вчителів художньо-естетичного циклу » Методичні рекомендації

Інноваційні технології на уроках художньої культури

 Переваги використання Інтернету в освітньому процесі:

1. Займає невеликий проміжок часу (звичайно, при умові, що швидкість подачі інформації буде високою).

2. Розвиває вміння працювати з варіативною інформацією.

3. Сприяє розвитку вміння порівнювати, спів ставляти, обирати.

4. Розвиває пізнавальний інтерес до предмету.

 

Проблема ж полягає у тому, яким чином скористатися ресурсами Інтернету безпосередньо у ході освітнього процесу. В рамках традиційної системи викладання предмету доцільно джерела інформації із Інтернету розподілити, наприклад, на три частини:

 

1. Інформаційні ресурси, які можна використовувати в якості форми уроку (інтернет-урок).

2. Інформаційні ресурси, які можна використовувати для підготовки до уроку.

3. Інформаційні ресурси, які можна використовувати в межах позаурочної діяльності.

 

В основу такого поділу ресурсів можна взяти принцип розміщення інформації на сайтах, якість інформації, її насиченість термінами, іменами, датами і т.д.

 

Інформаційні ресурси, які можна використовувати в якості форми уроку (інтернет-урок)

 

До інформаційних ресурсів, які можна використовувати в якості форми уроку, в першу чергу можна віднести сайти, де інформація розміщується на одній web-сторінці, швидкість збільшення фотографій і зображень висока, а завантаження сторінок не займає багато часу.

 

Тож, ресурси мережі Інтернет можуть бути використані у якості:

 

1. Музею.

Немає можливості поїхати на екскурсію в Лувр або в Лондонську національну галерею? Тоді можна зробити віртуальні екскурсії по всім музеям світу (сайт http://www.museum.ru/ ). Щоб відвідати музеї України, які мають свої сторінки в Інтернеті, можна скористатися ресурсами порталу Антикварний салон (http://www.antiq.com.ua/museum/ukraine.htm ). Ще одне посилання http://hutsul.museum/  - Національний музей народного мистецтва Гуцульщини та Покуття ім.Й.Кобринського.

 

2. Підручника.

В Інтернеті завжди можна знайти електронні версії підручників з художньої культури як україномовних, так і інших видань. Наприклад на «Освітньому порталі» (http://www.osvita.org.ua/school/books/ ). Крім того, завжди можна скласти список сайтів з певної темі, якими учні можуть скористатися на уроках.

 

3. Словника, енциклопедії, довідника.

Роботу з новими термінами, поняттями, іменами теж можна організувати через Інтернет. це сприяє полегшенню сприйняття нового слова, його запам’ятовування.

 

З цією метою можна використати Вікіпедію

(http://ru.wikipedia.org/wiki/Википедия (російськомовна) або http://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка (україномовна),

а можна скористатися, наприклад, спеціалізованими сайтами, такими як «Міфологічна енциклопедія» (http://myfhology.narod.ru/), включивши інформацію з неї в урок. Адже більшість програм з історії, художньої культури, літератури так чи інакше включають в себе вивчення грецької, єгипетської, слов’янської міфології. Інформація на цьому сайті представлена лаконічно, стисло. Але її достатньо, щоб розкрити мету, яку вчитель ставить перед собою. Цю інформацію можна використовувати безпосередньо на уроках при першому знайомстві з міфологією, а потім на узагальнюючих уроках. Наприклад, після свого вступного слова про загальні риси єгипетської міфології, вчитель може організувати роботу з відповідним розділом на сайті. Там учень може самостійно ознайомитися з основними древньоєгипетськими богами, щоб потім самостійно виступи з відповідним усним повідомленням на цю тему. Така учнівська робота може бути як груповою, так і індивідуальною. При груповій роботі учні можуть опрацьовувати не один, а декілька розділів сайту.

 

Варто додати, що при виборі сайтів слід обирати ті, де тексти написані мовою, яка доступна учням для засвоєння. Крім того, для учнів 9-12 років на уроці достатньо роботи лише з одним сайтом, тоді як для підлітків краще підготувати перелік сайтів.

 

До того ж, використовуючи подібні сайти, можна організовувати уроки в нетрадиційній формі – уроки-подорожі, уроки-екскурсії, уроки-дослідження.

 

Зверніть увагу, що більшість подібних сайтів мають свої пошукові системи. це полегшує пошук необхідної інформації. Наприклад, на сайті «Міфологічна енциклопедія» достатньо ввести слово для пошуку на головній сторінці.

 

Ресурси, які також можна використати на уроках:

Сайт http://hisvostok.ru/ - Мистецтво країн Сходу

Сайт http://www.moscowkremlin.ru - «Московський Кремль»

Сайт http://nesusvet.narod.ru/ico/ - Ікони. Іконографія. Іконопочитання

Сайт http://www.krugosvet.ru/ - Онлайн енциклопедія «Кругосвет»

Сайт http://mify.org/ - Міфи Древньої Греції

Сайт http://vm.kemsu.ru/rus/palaeolith/cavepaint.html - Первісне мистецтво. Віртуальний музей.

Сайт http://virtualeuropa.narod.ru – Віртуальна Європа

Сайт http://lucl.lucl.kiev.ua/start/kraini.html - Країни Світу

Сайт http://www.sacralart.com.ua/ - Сакральне мистецтво Галичини

 

Інформаційні ресурси, які можна використовувати для підготовки до уроку

 

У цей розділ відбиралися ті ресурси, які можуть бути використані під час підготовки до уроку:

 

- сайти, що містять об’ємні тексти і це вимагає аналізу і обробки інформації, подачі її частинами; сайти з невисокою швидкістю завантаження матеріалів;

- сайти, які містять методичні розробки, обмін досвідом, теоретичне обґрунтування використання тих чи інших методів, прийомів та форм роботи;

- сайти музеїв.

 

Як приклад, можна навести сайт «Исскуство» (http://www.art.ioso.ru/index.php ). На цьому сайті є кілька тематичних розділів «Форуми», «Освітні ресурси», «Конференції і семінари», «Банк методичних розробок», «Віртуальна галерея» і «Театр моди». На головній сторінці розміщені новини сайту.

 

Розглянемо деякі із розділів:

1. «Освітні ресурси».

Цей розділ містить перелік демонстраційних засобів навчання, слайд-комплекти, відеозаписи, комп’ютерні засоби навчання, методичну літературу і перелік інтернет-ресурсів з коментарями, що можна знайти на цих сайтах.

 

2. «Банк методичних розробок».

У розділі можна знайти авторські методичні розробки учасників проекту за останні декілька років. Причому роботи не лише вчителів, але й творчі роботи учнів.

 

3. У «Віртуальній галереї» можна знайти «Єгипетські таємниці», «Грецькі пасторалі», «Перлину Сходу» та ін.

 

Додаткові ресурси для організації уроку:

Сайт http://lgarmash.narod.ru/ - Художня культура для 9, 10 та 11 класів українських загальноосвітніх закладів

Сайт http://www.art.rin.ru/ - Образотворче мистецтво і фотографія

Сайт http://www.countries.ru/library.htm - Бібліотека по культурології

Сайт http://www.hermitagemuseum.org/ – «Ермітаж»

Сайт http://www.gumer.info/ - бібліотека Гумер – гуманітарні науки

Сайт http://www.artclassic.edu.ru – Російський освітній портал. Колекція – світова художня культура

Сайт http://www.artyx.ru – Історія мистецтв

Сайт http://www.uaculture.info/ - Портал Культура

Сайт http://www.artofukraine.com/ - Art of Ukraine

Сайт http://www.myslenedrevo.com.ua/uk/Links/Heritage.html - Мислене Древо. Пам’ятки історії та культури

Сайт http://onmccm.org/?p=378 – Хмельницький обласний науково-методичний центр культури і мистецтва.

Сайт http://library.vspu.edu.ua/html/posilan_disciplini.html - Каталог посилань на ресурси Інтернет «Навчальні дисципліни» (наявні посилання на дисципліну «Мистецтво»).

Сайт http://bestmetodist.ucoz.ru/load/khudozhestvennaja_kultura/21 - розділ «Художня культура» на сайті методиста Газімагомедової Оксани (м. Харцизск)

 

Інформаційні ресурси, які можна використовувати у позаурочній діяльності

 

Позаурочна діяльність включає в себе науково-дослідницьку роботу, участь в олімпіадах, телекомунікаційних проектах. В організації дослідницької роботи у межах телекомунікаційних проектів інтернет-ресурси можуть бути використані в якості джерела інформації, способу спілкування з партнерами проектів та як інструмент участі у мережевих проектах.

 

Дистанційні олімпіади, інтернет-олімпіади, телекомунікаційні проекти, науково-дослідницька діяльність з використанням ресурсів Інтернету в свою чергу створює всі умови для самоосвіти, розширення кругозору, розвитку глобального мислення.

 

Приклади інтернет-олімпіад:

http://bestmetodist.ucoz.ru/load/khudozhestvennaja_kultura/materialy_k_urokam/zadanija_internet_olimpiady_2011/22-1-0-249 - тут можна завантажити приклад завдань для інтернет-олімпіади для учнів 9-10 класів з предмету «Художня культура» 2011 року.

 

http://ymnica.com/informatcia - інтернет-олімпіада «Умница», де доступний блок «Світова художня культура»

 

http://artolymp2010.narod.ru/zadanie_mxk1.html - приклад дистанційної олімпіади із завданнями різних турів з предметів мистецтва.

 

http://kafedramhk.ru/olimpmhk.htm - Московська олімпіада по світовій художній культурі.
Категорія: Методичні рекомендації | Додав: Lenchiksun (07.07.2011)
Переглядів: 5172 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:


КаленДАРь - праздник на каждый день

Наше опитування
Що ви шукаєте на сайті?
Всього відповідей: 275


Друзі сайту

Сайт методиста Газимагомедовой Оксаны



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайти освіти

null




Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz