Сьогодні
мистецтво у системі сучасної освіти розглядається як суттєвий компонент
загальної освіти школяра. Його могутній пізнавальний і виховний потенціал пов’язаний
з естетичною природою, завдяки якій осягаються потаємні найскладніші процеси
духовного життя людини, її внутрішнього світу.
Сучасне
навчання, і мистецьке, зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого
і компетентнісного підходів, визначених в основних нормативних документах
освіти — державних стандартах, програмах, підручниках.
Нові
реалії вимагають змін до методологічних засад вивчення предмета, визначення
нових підходів до відбору змісту та організації матеріалів, використання
адекватних форм та видів контролю.
Методична розробка - це посібник, що розкриває форми, засоби, методи навчання, елементи сучасних педагогічних технологій або самі технології про навчання і виховання стосовно конкретної теми уроку, теми навчальної програми, викладання курсу в цілому.
Загальна та спеціальна музична освіта школярів завжди була і залишається невід'ємною частиною естетичного виховання підростаючого покоління. Одним із найважливіших завдань сучасної освіти є духовний розвиток особистості. Вирішенню означеного завдання і покликане сприяти музичне мистецтво, завдяки якому розвиваються особистісні якості, творчі здібності учнів. Саме засобами музичного мистецтва мають бути створені умови для виникнення в дитини натхнення до творчості, стійкого бажання жити в гармонії з навколишнім світом.
Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється техніка і технології, і щоб не відчути себе за бортом сучасного життя, треба постійно вчитися.
Длятого, щоб здійснити аналіз візуального художнього твору, доцільно
з’ясувати:
1. Назву твору.
2. Тему.
3. Жанр.
4. Вид.
5. Визначити стиль та епоху.
6. Визначити індивідуальний
стиль автора, яку техніку виконання він використовував.
7. Художній образ (характер,
образи, особливості композиції, плановість зображення, наявність композиційного
центру, матеріал, ритм, колорит, взаємозв’язок компонентів).
8. Висловити власне бачення
(думки, враження, емоції, відчуття).
9. Зробити порівняння із
іншими творами мистецтва.
10. З’ясувати, де знаходиться
оригінал.
11. З’ясувати художню цінність візуального художнього твору
(з естетичної точки зору, відзнаки на виставках, видатними людьми, у часовому
проміжку, у грошовому еквіваленті).
12.
Якщо твір можна віднести до синтетичного мистецтва – з’ясувати взаємодоповнення
усіх творців художнього твору.
Сучасні вимоги до уроків ставлять перед учителями багато
нових завдань. Одне з них – навчити учня самостійно здобувати знання. Самим
доступним і популярним для учнів джерелом інформації став Інтернет. Для вчителя
проблема полягає у тому, як скористатися ресурсами мережі Інтернет
безпосередньо у ході освітнього процесу.